טיפ מאת חברת Secoz

כיצד להבטיח שהזהות שלנו לא תלכד ברשת?

כמעט כל אדם בעולם הנאור עושה שימוש אישי בשירותים מקוונים להעברת מסרים, הודעות ושיתוף חברתי ברשת. כך, למשל, ב-Facebook 1.5 מיליארד משתמשים, ובשירותי הדואר האלקטרוני של google למעלה מ-300 מיליון משתמשים. מן הסתם גם אתם עושים שימוש בשירותים כאלה.

גישה לא מורשית למידע השמור בשירותים אלה עלולה לגרום במקרה הטוב מבוכה ובמקרה הרע נזק משמעותי, כלכלי או אישי לבעליו. זכור הסיפור של הסלבס אשר נחשפו תמונותיהם שישבו על הענן של אפל וכן מקרים רבים של "גניבת זהות" – שימוש בזהותו של אדם על מנת לפרסם דברים בשמו או לגנוב את כספו.

הבשורה הטובה: מרבית ספקי השירותים ברשת מספקים כלים המקשים על חורשי הרעה לפרוץ לחשבונות שלנו. אבל, כלים זה לא מספיק – כדאי להכיר אותם ולעשות בהם שימוש.

להלן מספר דוגמאות הזמינות ב Facebook וב-Gmail. כלים דומים קיימים גם בשירותים אחרים – קחו לכם רגע להתרגל אליהם ונצלו את כל הטוב הזה.

  • חיזוק ההזדהות
    • תחת האזור My Account של Google באזור Security, ניתן לחזק את ההזדהות לחשבון על ידי סיסמה חזקה וכן על ידי הוספת אמצעי הזדהות נוסף – שליחת קוד לטלפון הסלולארי.
    • ב Facebook ניתן ליישם הזדהות דומה דרך הממשק Security Setting באופציה Login Approval.
  • התראות על פעילות חשודה בחשבון
    • ב Google, דרך אותו ממשק, ניתן לעקוב ולקבל על המכשירים האחרונים שניגשו לחשבונך וכן על פעילות חשודה בחשבונך.
    • ב Facebook ניתן לקבל התראה על כל מי שנכנס לחשבון שלך בזמן אמת דרך הממשק Security Setting בכותרת Login Alerts. כמו כן ניתן לקבל מידע לגבי האמצעים דרכם אתה כרגע מחובר דרך האופציה Where You're Logged In
  • הרשאות גישה
    • ב Facebook סט של כללים תחת הממשק Privacy המגדירים מי יכול לצפות בפוסטים שלך, מי יכול ליצור עמך קשר ומי יכול למצוא פרטים אודותיך בחיפוש.

כאמור, ממשקים דומים קיימים ברוב השירותים. חפשו אותם ותזהרו לכם, מסוכן שם בחוץ!

הטיפ נכתב על ידי גלעד ירון, שותף בחברת SECOZ.

מודעות פרסומת
טיפ מאת חברת Secoz

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s